Споживачі йдуть до Всесвітньої павутини. Чи помруть торгівельні центри?

Споживачі йдуть до Всесвітньої павутини. Чи помруть торгівельні центри?

10.12.2018 08:12
  2277
rau

Олександр Грибан, директор з пошуку нових напрямків бізнесу інвестиційнобанківського департаменту Concorde Capital про те, чому інтернет не вб’є традиційні ТРЦ.

Нещодавно я відвідав найбільшу в Європі міжнародну виставку торговельної нерухомості MAPIC в Каннах. Одне з найбільш обговорюваних питань серед інвесторів і девелоперів: чи є майбутнє у торгових центрів, з огляду на бурхливий розвиток онлайн-торгівлі.

Є й інша сторона медалі. Офлайн-магазини продають не тільки товар, а й емоцію – задоволення від миттєвої покупки, можливість потримати в руках омріяний товар відразу після оплати. Саме тому в офлайн-магазинах модного одягу показник повернення товару не перевищує 3%, тоді як в онлайні – доходить до 40%. При цьому до 70% онлайн-покупок відбувається після знайомства з товаром в звичайному магазині.

Інтернет-рітейлери вже взяли на озброєння цей тренд. Компанія Alibaba змогла істотно збільшити продажі в Китаї після відкриття там мережі традиційних магазинів. Amazon купив мережу супермаркетів органічних продуктів Whole Foods і продовжує відкривати книгарні. На українському ринку кращий приклад – Rozetka, яка активно розширює мережу шоу-румів.

Цікавий приклад – Aventura Mall у Флориді, який входить до п’ятірки найуспішніших торгових центрів США. У минулому році, його власники витратили $214 млн на реновацію та репозиціонування, включаючи трансформацію традиційного фуд-корту в новомодний фуд-хол.

Їжа стала культом, а процес її публічного споживання в ресторанах – невід’ємною частиною стилю життя, колекції спогадів і стрічки в Instagram. Саме цей тренд дозволяє отримати найбільш вимогливу аудиторію – мілленіалов і покоління Z, для яких досвід не менше, а іноді навіть важливіший, ніж сам продукт. Саме вони складають 80% відвідувачів торгових центрів. Вони ж є двигуном такого нововведення як pop-up shopping, яке передбачає створення короткострокових торгових просторів для знайомства аудиторії з новими колекціями або підвищення впізнаваності бренду. Світова pop-up індустрія оцінюється в $50 млрд і не проходить повз традиційні торгівельні центри. Рop-up stores – глобальний тренд практично всіх великих молів в розвинених країнах, та країнах, що розвиваються.

У боротьбі за покупця ТРЦ йдуть на створення унікальних концепцій, таких як Winereef – винний склад у Парижі, в якому вино витримується під водою. Він з’єднаний з ресторанами та магазинами, розташованими в районі Єлисейських полів. Відвідувачі можуть спускатися в льох, вибирати вино, а потім замовляти його в ресторанах. У будівлі цього об’єкта буде знаходитися акваріум, а на даху – розбитий сад.

Формула “хліба та видовищ”, як і раніше, працює. Тому на другому місці після переформатування фуд-кортів йде тренд по створенню різних перформансів на території ТРЦ. Наприклад, шанхайський K11 Art Mall експонував 40 картин Клода Моне. У цей період продажі виросли на 40% тому що, прийшовши на виставку, та насолодившись живописом, люди залишалися, щоб поїсти й заодно зробити покупки. Азіати задають новий тренд – роблять мистецтво модним, створюють навколо нього бренд.

Негласна війна між онлайн та офлайн не повинна зробити переможцем когось одного. Я думаю, неминучим результатом буде win-win, за умови, що кожна сторона зробить для себе правильні висновки. Технології та інновації, аналіз даних і коригування стратегії продажів – це ті механізми, які дозволять офлайн-рітейлерам не розгубити своїх позицій.

Джерело: Liga.net

Читайте також –

Огляд новин ТРЦ: Blockbuster Mall, ЦУМ, Sky Mall, Oasis, Нивки та інші


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14