Молоді та заможні: що купують в інтернеті мешканці великих міст України

Молоді та заможні: що купують в інтернеті мешканці великих міст України

31.05.2018 12:03
  1396
rau

Основні покупці онлайн-магазинів – молоді люди з високим рівнем доходів. Найчастіше через Всесвітню павутину купують електроніку, одяг і косметику.

Група компаній EVO провела дослідження, щоб з’ясувати: хто з жителів міст-мільйонників і що найчастіше купує в інтернеті. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Для дослідження компанія опитала інтернет-покупців великих (100 000+) міст України, загальне населення яких становить 15 млн. Інтернет-аудиторія цих міст України становить 73% (11 млн). За результатами дослідження, 72% з них хоч раз робили покупки в інтернеті (7,8 млн) – це більше половини населення великих міст.

Хто купує в інтернеті найчастіше

Дослідження показало зв’язок між віком і рівнем доходу. Чим молодше користувачі, тим частіше вони роблять покупки в інтернеті.

Серед активних онлайн-покупців більше людей з високим рівнем доходу. Близько половини користувачів вказали, що здійснюють покупки в онлайні й офлайні в рівній мірі.

Розрізняються мотиви покупок: для одних важливо, що в інтернеті товар дешевше, для інших – грають роль такі фактори як асортимент і зручність.

Які категорії товарів купують в інтернеті

Трійка лідерів по покупкам інтернеті:

  • техніка та електроніка;
  • одяг, взуття, аксессуари;
  • косметика та парфюмерія.

Ці категорії купують в інтернеті найчастіше: 23%, 25%, 19% користувачів відповідно. Хоча б один раз в житті ці категорії купували в інтернеті 67-84% аудиторії.

Наступні за популярністю категорії:

  • товари повсякденного вжитку;
  • доставка готової їжі;
  • товари для дітей.

Найчастіше їх купують 5-8% користувачів, а 45-48% – купували товари з цих категорій хоча б раз.

Покупки в категоріях відрізняються по частоті, що природно. Так, техніку і електроніку купують в середньому 5,8 разів на рік. У 70% випадків – це покупки в інтернеті, і лише 30% – в звичайних торгових точках. Основні причини цієї тенденції – низькі ціни та широкий асортимент в інтернет-магазинах.

Одяг, взуття, аксесуари купують близько 15 разів на рік. В інтернеті – в 50% випадків.

Основний бар’єр для товарів цієї категорії в інтернеті – складність уточнити всі параметри і характеристики речі. Для багатьох важливо побачити товар вживу, доторкнутися до нього.

Косметика та парфумерія купується близько 14 разів на рік, і в половині випадків це також покупки в інтернет. Перевагою покупки цієї категорії в інтернеті називають більш низькі ціни. При цьому є й побоювання – потрапити на підробку.

Серед інших категорій, які вже купують в інтернеті частіше, ніж в звичайних магазинах (більш, ніж в 50% випадків) – спортивні товари, товари для дому, автотовари. Але це товари з невисокою частотою покупок (5,1/6,5/7,3 раз на рік відповідно).

Категорії з високою частотою покупок – продукти харчування (145 раз в рік), товари повсякденного використання (22 рази), доставка готової їжі (24 рази). Ці товари в більшості випадків все ще купують не в інтернеті.

Серед причин, за якими ці категорії не популярні в інтернеті, більшість користувачів називають відсутність часу та бажання чекати доставку (простіше купити в звичайному магазині).

Крім трійки лідерів, такі категорії як доставка готової їжі, товари для дітей, товари для відпочинку і спорту є перспективними для e-commerce. Користувачі відзначили, що в майбутньому швидше куплять їх в інтернеті, ніж в звичайних магазинах.

Камо грядеши

Для більшості категорій основними перевагами покупок в інтернеті залишаються вигідні ціни, широкий асортимент (можна знайти набагато більше ніж в звичайному магазині) і зручність (не потрібно нікуди йти/їхати). Ці переваги може використовувати будь-який інтернет-підприємець для залучення клієнтів.

Страхи, бар’єри і незручності, пов’язані з купівлею в інтернеті, – це неможливість побачити товар, уточнити всі характеристики та перевірити, чи відповідає товар очікуванням. З цими побоюваннями активно борються різні інтернет-магазини. Наприклад, LeBoutique запустив онлайн-примірку, яку активно використовують уже понад 1 млн покупців. ZАRA планує використовувати доповнену реальність в магазині. Amazon запатентував дзеркало доповненої реальності.

Долати ці бар’єри можна тільки постійним поліпшенням якості контенту та сервісу інтернет-магазину: реалістичні фото в різних ракурсах, повний опис товару, якісна консультація клієнта в чаті або по телефону і швидка доставка.

«Золота ніша» лежить в категоріях з високою частотою покупок (продукти харчування, товари повсякденного використання, доставка готової їжі). Дві останні вже займають 4-е і 5-е місце серед категорій: ці товари купували в інтернеті хоча б раз вже майже 50% користувачів. Значно відстає категорія продуктів харчування (26%).

На перший погляд, можна припустити, що “споживач поки не готовий” купувати продукти онлайн, і жоден інтернет-магазин не замінить йому похід в Ашан в неділю. Але тренд розвитку цих категорій вже помітний в США і Європі. Судячи з результатів дослідження, світові тренди не так вже й далекі від українського споживача. І дуже ймовірно, що наступного разу, цей споживач віддасть перевагу сімейні велопрогулянці по парку, ніж черговому походу в Ашан, попередньо замовивши все, що потрібно, онлайн.

Автор – керівник відділу маркетинг-аналітики компанії EVO Аліна Бокова

 

 

 

 

Читайте також –

Тканини онлайн: як працює інтернет-гіпермаркет Текстиль-Контакт


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3423
Усі новини ринку