Дорога українська мода: як ЦУМ Київ вдається продавати одяг українських дизайнерів за €300

Дорога українська мода: як ЦУМ Київ вдається продавати одяг українських дизайнерів за €300

03.02.2022 08:00
  493
Дарія Осіїк

У 2021 році продаж українського fashion у київському ЦУМ рекордно зріс до 150 млн грн. Forbes у своєму матеріалі з’ясував, що для цього зробили менеджери головного київського універмагу. RAU пропонує коротку версію статті.

Читати російською мовою

Українська дизайнерка Лілія Літковська вже не перший рік співпрацює з ЦУМ Київ. За три роки загальні продажі її марки зросли у два з лишком рази. За її словами, найдорожчі речі з колекцій першими розкуповують саме в ЦУМ. Сукні Litkovskaya коштують від €300, пальта – від €350, штани – від €250. При цьому Litkovskaya – одна з майже півтораста вітчизняних марок сегменту «середній плюс», які продаються в ЦУМ.

На третьому поверсі універмагу розташований цілий департамент українських дизайнерів. За даними ЦУМ, у 2021 році виторг цієї категорії потроївся і досяг 150 млн грн. ЦУМ не бере зі співвітчизників орендну плату, а працює з ними за комісійною моделлю, беручи 35% від вартості проданих речей.

«Існує стереотип, що український бренд не може коштувати стільки, скільки французький», – розповідає дизайнер Іван Фролов, який також продає свої колекції в ЦУМ. На відміну від багатьох вітчизняних рітейлерів, які вважають ризикованим зв’язуватися з українськими брендами класу середній плюс та преміум, ЦУМ продає їх нарівні зі світовими.

Ставка на українську моду допомогла ЦУМ виділитися серед конкурентів, а їхня розкрутка зіграла на руку й універмагу, й відчизняним брендам. Гендиректор ЦУМ Євген Мамай зазначає, що вони працюють з українськими дизайнерами не лише так само якісно, як і з імпортними, а навіть ретельніше, оскільки вони поряд.

Приміром, речі Фролова п’ять разів виставлялися на зовнішніх вітринах універмагу. А для української марки –  це найвищий рівень реклами та іміджевої складової бренда. Марка Frolov – одна з найбільш продаваних в універмазі. Завдяки ЦУМ Фролов знайшов партнерів у Казахстані. Баєри, що приїхали звідти, побачили речі дизайнера у ЦУМ і запропонували йому співпрацю.

2018‑го після Брайана Хендлі з Нідерландів гениральним директором ЦУМ став Євген Мамай, який раніше керував бутиком Sanahunt. У ЦУМ з’явився відділ закупівель, що дозволило імпортувати частину асортименту самостійно. Працівники відділу аналізують, що у них представлено, чи не перетинаються бренди між собою, які вони можуть продавати, які сильні позиції у марки. Після цього змінилися і принципи роботи з українськими дизайнерами. Їх теж віддали до відділу закупівель, завдання якого – відібрати правильні речі.

Компанія розірвала угоди із багатьма вітчизняними дизайнерами та оголосила полювання на тих, хто актуальний у світовому контексті. У вересні 2020 року в центральному універмазі відбулася презентація ексклюзивної капсульної колекції української марки JUL та ЦУМ. Після цього вже вийшло вісім колекцій з різними дизайнерами.Такий ексклюзив масово піарять та рекламують на кожному поверсі ЦУМ.

Ажіотаж довкола українських колекцій створюють і самі дизайнери. Вони не можуть випускати великих партій одягу, і, щоб забезпечити стабільний дохід, вони оновлюють колекції майже кожні два тижні. Ще один інструмент підвищення продажів – надихаючі зустрічі дизайнерів із продавцями ЦУМ. Літковська на таких зустрічах розповідає не лише про особливість нової колекції, а й про ДНК марки та її досягнення у світі. Аналогічні зустрічі дизайнерка проводить із продавцями в лондонських та паризьких department store.

За словами стилістки та персональної шоперки Катерини Орєхової, сегмент «середній плюс» слабко представлений в Україні, тому вітчизняні марки дають фору іноземним у цьому сегменті. Тим більше, що такий одяг важко знайти і в Європі. Він одиничний, оригінальний і не штампований.

Читайте також – 

ЦУМ Київ за 2021 рік продав одягу українських дизайнерів на 150 млн грн


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку