Тетяна Кононенко, Brocard: Як пандемія змінює корпоративну культуру

Тетяна Кононенко, Brocard: Як пандемія змінює корпоративну культуру

11.11.2021 08:15
  642
Дарія Осіїк

HR-директор Брокард-Україна про зміни корпоративної культури під впливом коронавірусу та як адаптуватись до нових змін.

Читати російською мовою

HR-директор Брокард-Україна Тетяна Кононенко на порталі Delo.ua поділилась досвідом своєї компанії з побудови корпоративної культури, а також розповіла про те, яких змін зазнала політика Брокард під впливом пандемії коронавірусу, завдяки якій практично зникло офісне життя. RAU пропонує коротку версію цього тексту.

Командна культура на зміну корпоративній культурі

Другий рік поспіль ми працюємо дистанційно. Зберегти корпоративну культуру в класичному її розумінні в режимі віддаленої роботи навряд чи вдасться: вона змінюється, і ці зміни незворотні. З’являється інша культура — культура взаємодії в окремих командах. Потім із цих команд складається єдиний організм.

До карантину різні підрозділи і команди ніколи не відривалися одне від одного. Співробітники відвідували загальні збори та тренінги, обмінювалися інформацією, знали, що діється в інших департаментах. Відбувалася якась непомітна, але постійна дифузія. Тепер же команди віддалені одна від одної, існують майже автономно.

Замість одного великого колективу сформувалося кілька окремих команд, кожна з яких створює свою власну командну культуру. І в цьому є свої плюси та мінуси.

Плюси. У команді кожен співробітник більше усвідомлює цінність своєї роботи, свій внесок у вирішення загального завдання. Він розуміє своє місце в команді й може його відстояти або посісти інше. Ролі співробітників весь час змінюються. Вони стали більш значущими, а співробітники можуть реалізувати свої особистісні якості на новому рівні.

Будь-яка команда формується для вирішення конкретних завдань і складається зазвичай зі співробітників одного департаменту. Іноді до команди долучаються люди зовні, чиї компетенції можуть допомогти досягти мети. З’являються проектні крос-команди, члени яких віддалені одне від одного і можуть бути взагалі не знайомі. Формування нової командної культури взаємодії у крос-проектах — це основний плюс.

Мінуси. Найсерйозніший — це проблема адаптації нових співробітників. Коли людина працює в офісі, серед колег, вона краще сприймає завдання, розуміє, що і як функціонує. Люди бачать одне одного щодня — і комунікативні зв’язки виникають автоматично. Якщо ж людина залишилася сам на сам із комп’ютером, комунікація ускладнюється: треба сформулювати свій запит, знайти контакти колеги і спеціально звернутися до нього. Багатьом це зробити непросто.

Раніше корпоративна культура формувалася у колективі, тепер її формує твій безпосередній начальник і команда, в якій ти працюєш. Отже, ці люди несуть відповідальність за те, як ти інтегруєшся у корпоративну культуру, чи приймеш її і чи залишишся у ній.

Важливі нюанси роботи з командою в нових умовах

Думаючи про те, як надалі будувати роботу, слід розуміти два дуже важливі моменти. По-перше, визнати, що повернення до докарантинного офісного життя навряд чи можливе. Ми впевнено рухаємося до гібридного графіка роботи, який надає співробітникам більше свободи й комфорту.

Дисципліна сьогодні — це коректне визначення завдань, якісно виконана робота, делікатний менеджмент. Формується більш персоналізований підхід: комусь комфортніше працювати вранці, комусь увечері. Скасування єдиного для всіх жорсткого графіка — це очевидний плюс.

По-друге, кардинально змінюється роль менеджера  — начальника відділу, керівника групи, директора департаменту, СЕО компанії. Менеджер стає не контролером, а порадником і мотиватором, оскільки працю співробітника контролює сам бізнес-процес, який треба виконати. Роль лідера — мотивація, підтримка, коригування, причому дуже акуратні, м’які та мудрі. Коли спілкуєшся за допомогою месенджерів, бачиш обличчя людини тільки на екрані, дуже легко її неправильно зрозуміти, образити, не помітити негативну реакцію, проґавити тривожні сигнали. Це не особисте спілкування, коли ти краще відчуваєш співрозмовника. Нова роль потребує від керівника не лише високого рівня компетенції та професіоналізму, а й великої життєвої мудрості.

Читайте також – 

Місія здійсненна: як компанія АТБ-Маркет будує роботу з персоналом


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку