Артур Гатунок, iStudio: Наша компанія практикує «перевернуте» управління
Засновник і власник мережі магазинів iStudio Артур Гатунок про запуск продажів нових айфонів, вплив пандемії на бізнес і «перевернуте» управління, яке вважає ключовим для сучасного бізнесу.
Цей текст доступний також російською мовою
Компанія iStudio майже десять років працює на українському ринку, пропонуючи покупцям оригінальну продукцію Apple і аксесуари до неї. В інтерв’ю RAU засновник і власник торгової мережі Артур Гатунок розповів про вплив пандемії на бізнес, запуск продажів нових айфонів і «перевернуте» управління, яке вважає ключовим для сучасного бізнесу.
– У чому специфіка вашого бізнесу? Чому вирішили займатися саме “яблучною” продукцією?
– Хотілося поділитися світом Apple з нашим українським споживачем. Наша мережа магазинів стала першою компанією IPR на ринку України (IPR – сертифіковані монобрендові магазини, – прим. ред.). Apple надсилали обладнання та новинки для нас з Австрії. iStudio цікава тим, що продає лише сертифіковану техніку і аксесуари Apple, тобто ми не займаємося сторонніми аксесуарами і периферією, які могли б конфліктувати або не були б схвалені компанією Apple.
– Скільки у вас магазинів в мережі? В яких регіонах представлені?
– Після злиття iStudio з компанією YABLOKI.ua ми стали найбільшою монобрендовою мережею в Україні. Сьогодні у нас 16 магазинів в Києві, Дніпрі, Харкові, Запоріжжі, Маріуполі, а також інтернет-магазини.
– Чи є серед них флагман?
– Флагманський магазин представлений під брендом YABLOKI.ua. Він розташований в ТЦ Україна в Запоріжжі. Нещодавно ми провели там повну реконструкцію, зараз він став найбільшим у всій мережі: 200 кв.м. На початку наступного року очікуємо глобальне оновлення, нове обладнання та інтер’єр. Будемо використовувати тільки натуральні матеріали (дерево, скло), мінімум пластика і матеріалів, які можуть завдавати шкоди навколишньому середовищу. Один з магазинів в більш сучасному еко-форматі вже відкритий в ТРЦ River Mall.
– Плануєте масштабування мережі?
– Хочемо відкрити магазин у кожному рейтинговому ТРЦ у столиці. Таке завдання стоятиме перед нами на 2021 рік.
– Коли можна очікувати в продажу нові айфони?
– Перші iPhone почали надходити з 30 жовтня. Серед користувачів Apple ажіотаж, люди оформляють попередні замовлення, чекають їх, і, я думаю, що нова лінійка пристроїв Apple стане кращим з того, що вони випускали. На даний момент ціна попереднього замовлення на iPhone 12 mini стартує від 24899 грн, iPhone 12 від 28399, iPhone 12 Pro починається з 35499 і ціна на iPhone 12 Pro Max починається з 39099 грн: все залежить від обсягу пам’яті.
– Чому новий айфон покупцеві варто придбати саме в iStudio?
– Позиціонуємо iStudio, як мережу справедливих цін для покупців Apple. Перевага покупки в монобрендовому магазині в тому, що співробітники мають експертні знання в продукції саме бренду Apple. Нам не потрібно розфокусуватися по різних брендах, тому можемо більш експертно допомогти в підборі пристрою, особливості роботи, налаштуваннях, максимально швидко ввести в курс справи світу Apple взагалі. Також наші сервіси найшвидші в гарантійних випадках.
– Як вплинула пандемія на бізнес? З якими труднощами зіткнулися?
– Ще до початку суворого карантину, коли тільки про пандемію заговорили, ми бачили зміни в споживчій поведінці. Стався відкладений попит на нашу техніку. Ми розуміли, що це не товари першої необхідності. Дуже сподіваюся, що ситуація зміниться найближчим часом, пандемія відступить, і люди зможуть вільніше витрачати гроші. Хоча, навіть під час карантину, у нас все одно працювали інтернет-магазини, ми робили адресну доставку. Є певна категорія клієнтів, які оновлювали свої пристрої. Коли ми всі сиділи вдома, гаджетам приділялося набагато більше часу, ніж це було раніше.
– Наскільки ваша компанія готова до повторного жорсткого карантину? Які заходи вже розроблені і впроваджені, що включає план дій?
– На стратегічній сесії до карантину, ми обговорювали різні фактори, які можуть на нас впливати як позитивно, так і негативно. Хоча, звичайно, такий фактор, як пандемія, тоді ще, на початку 2020 року не обговорювався і ризик ми оцінювали, як мінімальний. Але вже ми розуміємо, що цей ризик має глобальний характер. Для компанії важко переживати закриття ТРЦ, будь-які жорсткі карантинні обмеження тому, що так чи інакше це відбивається на бізнесі. Я думаю, що наша компанія не єдина зіткнулася з цими проблемами. До повторного виклику ми будемо готові і пройдемо гідно, як і проходили інші кризи.
– Яка частка онлайн-продажів у вас в порівнянні з фізичними магазинами? Наскільки розвивається цей напрямок?
– Ми в цей напрямок віримо і активно розвиваємо. Вважаємо, що в інтернет-магазині частка може бути більше, і над цим якраз працюємо. Вважаємо достатньою частку 28-30%, до цих цифр вже наближаємося. Знаю колег, які досягали і понад 50%. Звичайно, це така візійна Історія, до якої ми будемо прагнути.
– Чого хоче покупець насамперед?
– Хоче бути впевнений у партнері, тому що на ринку досить багато контрафактних пристроїв, не придатних для використання на території України. І тому, я вважаю, що у клієнтів є дві і навіть три головні болі. Перша-це сертифікована техніка, яка призначена для роботи в нашому регіоні. Друга-ціноутворення на цю техніку, тому що ми бачимо, що ціни на неї можуть досить серйозно відрізнятися між мережами. Ну і третє-експертиза, яку дає їм партнер, адже так чи інакше клієнт Apple любить, щоб все було ідеально. Сама торгова марка Apple, сам пристрій Apple говорять про певний перфекціонізм.
Я особисто дуже підозріло ставлюся до якихось маловідомих інтернет-магазинів, інших торгових точок, які можуть перебувати в переходах на радіоринках та іншого. Думаю, що вони не «відпрацьовують» такий момент: будь-яка людина може отримати задоволення не тільки від самої техніки, але і від процесу покупки, консультацій у фахівців, вирішення ситуацій в якихось гарантійних випадках. Вважаю, що треба купувати дорогу техніку в магазинах, здатних надати сервіс того ж рівня, як і сам пристрій.
– Які інновації застосовуєте в менеджменті, сервісі для клієнтів?
– Сучасні компанії в світі управляються не зовсім так, як звикли на пострадянському просторі. Наша компанія практикує “перевернуте” управління. Ми виходимо від клієнта, від співробітника, який продає техніку. Найголовніші люди в компанії для нас-це клієнти, потім за ступенем важливості-продавці, потім вже керівники.
Тому в менеджменті я вважаю нашу структуру частково “перевернутою”, вона більш проєвропейська, навіть вдаліше сказати, просучасна. В Україні мало компаній таку систему сповідують, з різних причин. З нею складно працювати: наші співробітники поки до такого в більшості випадків не готові, їм важко. Найважче якраз офісним співробітникам, які не звикли, що ними може управляти або ставити завдання якийсь роздрібний продавець.
– Які плани у мережі на майбутнє?
– Мета номер один-закріпитися в київському регіоні, а також комплексно підійти до розвитку в інших областях. Також розвиток інтернет-продажів, можливо адресної доставки, що може стати в нагоді в разі повторного жорсткого карантину. І, звичайно, розвиток інтернет-магазину в цілому. Зараз, після об’єднання компаній iStudio з компанією YABLOKI.ua, наші можливості і потенціал істотно зросли і, при ефективному розподілі ресурсів і постановці цілей, компанію чекає успіх і процвітання.
Читайте також
Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію