Артур Гатунок, iStudio: Наша компанія практикує «перевернуте» управління

Артур Гатунок, iStudio: Наша компанія практикує «перевернуте» управління

25.11.2020 08:00
  2402
rau

Засновник і власник мережі магазинів iStudio Артур Гатунок про запуск продажів нових айфонів, вплив пандемії на бізнес і «перевернуте» управління, яке вважає ключовим для сучасного бізнесу.

Цей текст доступний також російською мовою

Компанія iStudio майже десять років працює на українському ринку, пропонуючи покупцям оригінальну продукцію Apple і аксесуари до неї. В інтерв’ю RAU засновник і власник торгової мережі Артур Гатунок розповів про вплив пандемії на бізнес, запуск продажів нових айфонів і «перевернуте» управління, яке вважає ключовим для сучасного бізнесу.

– У чому специфіка вашого бізнесу? Чому вирішили займатися саме “яблучною” продукцією?

– Хотілося поділитися світом Apple з нашим українським споживачем. Наша мережа магазинів стала першою компанією IPR на ринку України (IPR – сертифіковані монобрендові магазини, – прим. ред.). Apple надсилали обладнання та новинки для нас з Австрії. iStudio цікава тим, що продає лише сертифіковану техніку і аксесуари Apple, тобто ми не займаємося сторонніми аксесуарами і периферією, які могли б конфліктувати або не були б схвалені компанією Apple.

– Скільки у вас магазинів в мережі? В яких регіонах представлені?

– Після злиття iStudio з компанією YABLOKI.ua ми стали найбільшою монобрендовою мережею в Україні. Сьогодні у нас 16 магазинів в Києві, Дніпрі, Харкові, Запоріжжі, Маріуполі, а також інтернет-магазини.

– Чи є серед них флагман?

– Флагманський магазин представлений під брендом YABLOKI.ua. Він розташований в ТЦ Україна в Запоріжжі. Нещодавно ми провели там повну реконструкцію, зараз він став найбільшим у всій мережі: 200 кв.м. На початку наступного року очікуємо глобальне оновлення, нове обладнання та інтер’єр. Будемо використовувати тільки натуральні матеріали (дерево, скло), мінімум пластика і матеріалів, які можуть завдавати шкоди навколишньому середовищу. Один з магазинів в більш сучасному еко-форматі вже відкритий в ТРЦ River Mall.

– Плануєте масштабування мережі?

– Хочемо відкрити магазин у кожному рейтинговому ТРЦ у столиці. Таке завдання стоятиме перед нами на 2021 рік.

– Коли можна очікувати в продажу нові айфони?

– Перші iPhone почали надходити з 30 жовтня. Серед користувачів Apple ажіотаж, люди оформляють попередні замовлення, чекають їх, і, я думаю, що нова лінійка пристроїв Apple стане кращим з того, що вони випускали. На даний момент ціна попереднього замовлення на iPhone 12 mini стартує від 24899 грн, iPhone 12 від 28399, iPhone 12 Pro починається з 35499 і ціна на iPhone 12 Pro Max починається з 39099 грн: все залежить від обсягу пам’яті.

– Чому новий айфон покупцеві варто придбати саме в iStudio?

– Позиціонуємо iStudio, як мережу справедливих цін для покупців Apple. Перевага покупки в монобрендовому магазині в тому, що співробітники мають експертні знання в продукції саме бренду Apple. Нам не потрібно розфокусуватися по різних брендах, тому можемо більш експертно допомогти в підборі пристрою, особливості роботи, налаштуваннях, максимально швидко ввести в курс справи світу Apple взагалі. Також наші сервіси найшвидші в гарантійних випадках.

– Як вплинула пандемія на бізнес? З якими труднощами зіткнулися?

– Ще до початку суворого карантину, коли тільки про пандемію заговорили, ми бачили зміни в споживчій поведінці. Стався відкладений попит на нашу техніку. Ми розуміли, що це не товари першої необхідності. Дуже сподіваюся, що ситуація зміниться найближчим часом, пандемія відступить, і люди зможуть вільніше витрачати гроші. Хоча, навіть під час карантину, у нас все одно працювали інтернет-магазини, ми робили адресну доставку. Є певна категорія клієнтів, які оновлювали свої пристрої. Коли ми всі сиділи вдома, гаджетам приділялося набагато більше часу, ніж це було раніше.

– Наскільки ваша компанія готова до повторного жорсткого карантину? Які заходи вже розроблені і впроваджені, що включає план дій?

– На стратегічній сесії до карантину, ми обговорювали різні фактори, які можуть на нас впливати як позитивно, так і негативно. Хоча, звичайно, такий фактор, як пандемія, тоді ще, на початку 2020 року не обговорювався і ризик ми оцінювали, як мінімальний. Але вже ми розуміємо, що цей ризик має глобальний характер. Для компанії важко переживати закриття ТРЦ, будь-які жорсткі карантинні обмеження тому, що так чи інакше це відбивається на бізнесі. Я думаю, що наша компанія не єдина зіткнулася з цими проблемами. До повторного виклику ми будемо готові і пройдемо гідно, як і проходили інші кризи.

– Яка частка онлайн-продажів у вас в порівнянні з фізичними магазинами? Наскільки розвивається цей напрямок?

– Ми в цей напрямок віримо і активно розвиваємо. Вважаємо, що в інтернет-магазині частка може бути більше, і над цим якраз працюємо. Вважаємо достатньою частку 28-30%, до цих цифр вже наближаємося. Знаю колег, які досягали і понад 50%. Звичайно, це така візійна Історія, до якої ми будемо прагнути.

– Чого хоче покупець насамперед?

– Хоче бути впевнений у партнері, тому що на ринку досить багато контрафактних пристроїв, не придатних для використання на території України. І тому, я вважаю, що у клієнтів є дві і навіть три головні болі. Перша-це сертифікована техніка, яка призначена для роботи в нашому регіоні. Друга-ціноутворення на цю техніку, тому що ми бачимо, що ціни на неї можуть досить серйозно відрізнятися між мережами. Ну і третє-експертиза, яку дає їм партнер, адже так чи інакше клієнт Apple любить, щоб все було ідеально. Сама торгова марка Apple, сам пристрій Apple говорять про певний перфекціонізм.

Я особисто дуже підозріло ставлюся до якихось маловідомих інтернет-магазинів, інших торгових точок, які можуть перебувати в переходах на радіоринках та іншого. Думаю, що вони не «відпрацьовують» такий момент: будь-яка людина може отримати задоволення не тільки від самої техніки, але і від процесу покупки, консультацій у фахівців, вирішення ситуацій в якихось гарантійних випадках. Вважаю, що треба купувати дорогу техніку в магазинах, здатних надати сервіс того ж рівня, як і сам пристрій.

– Які інновації застосовуєте в менеджменті, сервісі для клієнтів?

– Сучасні компанії в світі управляються не зовсім так, як звикли на пострадянському просторі. Наша компанія практикує “перевернуте” управління. Ми виходимо від клієнта, від співробітника, який продає техніку. Найголовніші люди в компанії для нас-це клієнти, потім за ступенем важливості-продавці, потім вже керівники.

Тому в менеджменті я вважаю нашу структуру частково “перевернутою”, вона більш проєвропейська, навіть вдаліше сказати, просучасна. В Україні мало компаній таку систему сповідують, з різних причин. З нею складно працювати: наші співробітники поки до такого в більшості випадків не готові, їм важко. Найважче якраз офісним співробітникам, які не звикли, що ними може управляти або ставити завдання якийсь роздрібний продавець.

– Які плани у мережі на майбутнє?

– Мета номер один-закріпитися в київському регіоні, а також комплексно підійти до розвитку в інших областях. Також розвиток інтернет-продажів, можливо адресної доставки, що може стати в нагоді в разі повторного жорсткого карантину. І, звичайно, розвиток інтернет-магазину в цілому. Зараз, після об’єднання компаній iStudio з компанією YABLOKI.ua, наші можливості і потенціал істотно зросли і, при ефективному розподілі ресурсів і постановці цілей, компанію чекає успіх і процвітання.

Читайте також

Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  2795
Усі новини ринку