Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу

22.05.2019 08:15
  4864
Костянтин Симоненко

Згідно з даними щорічного рейтингу BrandZ від маркетингової компанії Kantar Millward Brown, другий рік поспіль найдорожчою роздрібною компанією в світі стала Amazon. Вартість бренду оцінюється в $315,5 млрд.
Цей матеріал також доступний російською мовою

Read in English

П’ятірка кращих

Онлайн-гігант, який лідирував і в 2018 році, за вартістю більш ніж удвічі обганяє китайський Alibaba з вартістю бренду в $131,2 млрд, який посів друге місце. За рік китайці зуміли піднятися на один щабель в рейтингу, потіснивши на третє місце McDonald’s, чий бренд оцінюється у $130,4 млрд.

Загальна вартість 75-ти найдорожчих ритейл-брендів світу оцінюється зараз в $1,4 трлн, що на $339 млрд більше, ніж в минулому році. Чверть цієї суми (23%) припадає на Amazon, який практично подвоїв вартість бренду за рік. Динаміка  Alibaba, який займає друге місце, помітно нижче – в порівнянні з 2018-м ціна бренду китайського конгломерату зросла на 48%.

Трійка лідерів далеко відірвалася від переслідувачів – четверте місце за вартістю торгової марки займає американська торговельна мережа Home Depot оцінена експертами “всього” в $53,5 млрд. Замикає п’ятірку лідерів Nike, чий бренд експерти оцінили в $47,3 млрд.

Для збільшення зображення натисніть на нього

У перелік найдорожчих торгових марок світу входять представники різних секторів роздрібної торгівлі, але далеко не у всіх із них вартість бренду відіграє значну роль. Так, фахівці BrandZ включили в рейтинг компанії, що займаються не стільки торгівлею, скільки виробництвом одягу і предметів розкоші: Nike, Adidas, Luis Vitton, Chanel і так далі. Зрозуміло, з точки зору класичного ритейлу, основну вартість їхніх торговельних марок становить не роздрібна мережа, а виробничі потужності і багаторічна репутація. У класичному ж ритейлі (куди укладачі рейтингу відносять і e-commerce), чотири компанії з п’яти представляють США. З не-американців в топ-5 потрапила тільки Alibaba.

А ось в сегменті “фаст-фуд” компанії зі Сполучених Штатів взагалі не допустили конкурентів у “велику п’ятірку”. Втім, ці бренди відомі далеко за межами США.

Ключові тренди

Вартість брендів класичного рітейлу і маркетплейсов зростає швидше

Традиційний ритейл і інтернет-майданчики зберігають лідируючі позиції за всіма показниками. Так, на ці види компаній припадає майже 60% вартості 75 найдорожчих брендів рітейлу в світі. Це втричі більше, ніж наступна за “цінністю” брендів категорія фаст-фуду.

Саме класичні рітейлери і маркетплейси складають 42% компаній зі списку. Вони ж забезпечили максимальне зростання вартості в 47% за рік. За швидкістю набору цінності з ними можуть змагатися хіба що представники сектора товарів класу люкс. Фаст-фуд відстає від лідерів приблизно втричі за темпами зростання.

Демократизація моди класу люкс створила другу найбільш швидко зростаючу категорію

За останні п’ять років топ-10 найдорожчих люксових брендів поліпшили сприйняття їх соціальної і екологічної відповідальності, одночасно посиливши свій досвід роботи в інтернеті. Нові бізнес-моделі для перепродажу або оренди предметів розкоші підсилюють конкуренцію в секторі традиційних брендів класу люкс.

Цінність бренду як і раніше важлива для торговців, які роблять ставку на низькі ціни

Amazon, IKEA (номер 15) і Aldi (номер 19) продовжують збільшувати цінність своїх брендів в 2019 році, пропонуючи товари за низькими цінами, створюючи сильний бренд і пропонуючи відмінний купівельний досвід.

Спеціалізовані роздрібні бренди приєднуються до рейтингу

Серед дев’яти нових учасників рейтингу цього року було кілька компаній з вузькою спеціалізацією. У тому числі спортивний бренд товарів для активного відпочинку The North Face (номер 66) та індійський ювелірний бренд Tanishq (номер 72).

Довідка. Рейтинг BrandZ, створений за замовленням компанії WPP і проведений Kantar, об’єднує проаналізовані ринкові дані Bloomberg з інформацією про більш 3,7 млн споживачів по всьому світу, охоплюючи понад 166 000 різних брендів на півсотні ринків.

Джерело chainstoreage.com

Читайте також –

Чортова дюжина: найдорожчі бренди українського рітейлу за версією журналу Корреспондент


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку