Топ-10 найдорожчих рітейл-брендів світу – 2019 (інфографіка)
Консалтингова компанія Brand Finance склала рейтинг 500 найдорожчих торгових марок світу. В першу сотню увійшли 10 брендів сфери роздрібної торгівлі, e-commerce і ресторанного рітейлу.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Як і роком раніше, найдорожчим брендом світу став американський інтернет-гігант Amazon – його оцінили майже $188 млн. За рік дітище Джеффа Безоса виросло в ціні на чверть. Чи не 2017-й, коли Amazon подорожчав на 42%, але все одно більш ніж гідний показник.
Топ-5 найдорожчих брендів світу в порівнянні з торішнім списком практично не змінилися. Крім найбільшого маркетплейсу, туди увійшли провідні технологічні компанії: Apple ($152,6 млн), Google ($142,8 млн), Microsoft ($119,6 млн) і Samsung ($91,3 млн). Втратив у вартості тільки корейський конгломерат – інші бренди лише дорожчали.
Втім, варто враховувати, що експерти Brand Finance дещо змінили методологію підрахунку вартості брендів, уважніше ставлячись до корпорацій, що об’єднують відразу декілька торгових марок. Тепер кожна з них оцінюється окремо та незалежно від материнської компанії. Саме з цієї причини з топ-100 пропали відразу два гіганти інтернет-торгівлі з Піднебесної: Alibaba і JD.com. Оскільки за нинішньою методикою підрахунку всі торгові марки, що входять в орбіту корпорацій, оцінюються окремо, материнські бренди випали з рейтингу.
Що стосується представлених в першій сотні ритейл-брендів, то в топ-10 увійшли FMCG-мережі потрапили Walmart ($67 млн) і Costco ($17,1 млн), мережі магазинів товарів для будинку: американські Home Depot ($47,1 млн) і Lowe’s ($23,9 млн), а також шведська IKEA ($21,5 млн). В першу сотню рейтингу також увійшли два представники ресторанного рітейлу – американські мережі Starbucks ($39,3 млн) і McDonald’s ($31,5 млн). Єдиний представник сегмента fashion – іспанська Zara ($18,4 млн). Крім Amazon серед сотні найбільш дорогих брендів світу ще один китайський представник e-commerce галузі – Tmall (входить в Alibaba Group), який оцінили в $36,4 млн.
Серед топ-10 світових торгових марок за вартістю варто відзначити різкий прогрес мережі Lowe’s – майже на 50%. Також помітно виросли в ціні бренди Costco – на 40,5% і Home Depot – на 39,4%. Втім, інші також демонструє двозначне зростання вартості бренду.
За межами першої сотні рейтингу Brand Finance Global 500 розташувалися та інші відомі ритейл-бренди: H&M, Walgreens, Alibaba, KFC, JD.com, Tesco, Aldi, 7-Eleven, Carrefour, eBay тощо.
Читайте також –
Rozetka, АТБ і Сільпо – найдорожчі бренди в рітейлі України за версією журналу Новое Время